tisdag 2 juli 2013

PB på gös!

Fick nöjet att följa med skeppare Lindgren i Team Vadarblöja ut på lite gösfiske. Kapten Lindgren hade nämligen lovat mig att jag skulle få klå mitt personbästa. Det vet man ju hur sådana löften brukar hålla...

Kapten Lindgren satte inte foten i en potta


Lindgren tyckte att vi skulle mjukstarta med lite jiggfiske på abborre. Abboren lyste med sin frånvaro, istället stod gäddorna väl samlade i viken. 7-8 gäddor massakrerade våra jiggar.

Jiggförstörare


Små förföriska jiggar byttes ut mot lite större doningar.

Lindgrens favorit

Det var riktigt trevligt i båten med gött tjöt när det ena spöt  började gunga. Jag tog tag i spöt och där satt mitt pb! En gös på 68 cm och 3,5 kg! Vilken känsla!

Min största gös

Senare på kvällen när vinden hade lagt sig såg vi en enorm öring gå upp och head and tail vaka strax nedanför våra paravaner! Ojojojoj, undrar vad den kan ha vägt?

Tack skeppare Lindgren för en kanonbra guidning och tack för en trevlig kväll!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar